Aan Marc'Is dit alles niet bekend?' Nee, dit alles is niet bekend... De meeste verzamelaars ken je misschien niet eens. Je hebt zoveel verschillende verzamelaars (jong/oud, fanatieke/passieve). Net aslof jij ook de 'toekomstige experts' kent. Daarnaast zijn er veel verzamelaars die niet actief zijn op het forum, maar wel het magazine lezen (en andersom uiteraard ook). Verder hebben velen van ons nooit een uitgave van de SCN gelezen.
Ja, hoor, de Siku Club Nederland (SCN) was als eerst met het afnemen en publiceren van interviews. Lijkt me niet. Als je je eigen 'bijdrage' nog eens leest, ga je je dan niet afvragen waarom er zoveel magazines verkrijgbaar zijn waarin in iedere uitgave een of meerdere interviews te lezen zijn? Waarom zoveel? Heel simpel: ieder interview is anders. Daarnaast is het puur om de geïnterviewde aan het woord te laten en zijn/haar mening te laten geven. Soms krijg je een hele andere kijk op zo'n persoon. Om die reden absoluut niet achterhaald. Het geven van een mening is op dit moment toch zo belangrijk? Waarom niet op dit punt? Je doet het zelf nu (of eerder deze dag) immers ook.
Wat een echte verzamelaar is? Dit gaat natuurlijk puur om het inleiden van een bericht. Kan er ook neerzetten: 'Ik zoek even iemand die even wat kan vertellen over zijn Siku's'. Klinkt niet echt om je lezer te boeien. Maar goed, niet iedereen heeft iets gestudeerd of in de praktijk meegemaakt waardoor je doorkrijgt dat je mensen moet interesseren voordat je reactie krijgt. Je bent nooit te oud om te leren...
Het maken van het interview kost van alle werkzaamheden wellicht nog het minste tijd en de minste moeite. Dit komt doordat er (meestal) dezelfde vragen worden gesteld en de huidige communicatiekanalen het mogelijk maken om goed te kunnen communiceren en de vragen te stellen. Ik weet niet wat jij voor ogen ziet, maar we komen niet op de koffie voor een interview. Het interview wordt via de e-mail afgenomen.
Nu wil ik ingaan op het laatste wat jij aangeeft: voor welke bijzaak heb ik een poll nodig? Om te weten of mensen het al dan niet leuk vinden om geïnterviewd te worden? Als jij gelooft in hetgeen wat jij voor ogen hebt en jij lijkt dat leuk (zoals bij mij dus het geval is), waarom zou ik dan een mening gaan vragen aan een ander of het echt leuk is. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het een leuke rubriek is, dus het lijkt mij puur overbodig om te gaan 'pollen'. Door de interesse, heb ik in het verleden tijdelijk een 'aannamestop' gehad: we hadden genoeg personen op 'voorraad' die wel eens centraal wilden staan in de in het eerste bericht genoemde rubriek. En ja, 'voorraden' raken op...
OpmerkelijkAangezien we nu toch het inhoudelijke van dit topic voorbij zijn gegaan, komt bij mij de volgende vraag boven: waarom nu klagen (zie ook ander topic: 'Reacties op Siku in de 12 provincies nr. 8') en in februari van dit jaar nog je druk af te vragen wanneer het volgende magazine komt. Daarnaast heb je mij nog een mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand was, waar ik op heb gereageerd. Als je het allemaal een grote mislukking vind, waarom mail je de redactie dan en vraag je je op het forum af wat er aan de hand is.
AnimoMet animo heeft het niet te maken: voor ons is genoeg animo. Met kosten heeft het ook niets te maken, dit is allemaal prima geregeld. Zoals in een ander topic vermeld: er waren onderdelen die niet liepen vanwege tijdgebrek. Hiervoor hebben wij een oplossing gevonden. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van het nieuws, spelen van een quiz en dergelijke. Het maken van een magazine was niet eens het grootste probleem. De redactie bestaat uit personen die vaak goed bijdragen.
Jouw artikel, Richard, heeft ook in ons magazine gestaan. Ik vond het erg leuk om dit interview te lezen. Volgens mij was ik niet de enige... Onzin dus dat dit achterhaald is of ook al 'ergens ander in heeft kunnen staan'.
shalitasiku schreef:
Ik vind het toch een klein beetje slap getyp.
Na de club te hebben gehad na waarschuwingen enz. (let op waar je aan begint doe het goed of niet)
Zie het oude forum. (zeker over nieuwsbrieven beginnen opstarten)
Iedereen heeft het druk op zijn eigen manier, maar het zo wegtypen doet iedereen momenteel.
He je nou een baan, vrouw aan het werk hoge hypo. 4 kinderen enz enz dan he je een verhaal.
Het duurt voor de verzamelaars te lang vind ik das een mening.
Word lid van de SSC en je bent altijd up to date.
Tja Marc je doet nu hoog over de SSC maar ja das logisch der zijn verzamelaars die dingen inzenden. (typisch voorbeeld)
Groetjes Marc
Korte reactie op het bericht van Marc in topic 'Reacties op Siku in de 12 provincies nr. 8': ik zeg niet dat ik het heel druk heb. Ik geef aan dat we druk bezig zijn en door tijdsgebrek we onze site niet optimaal bij konden houden. Het is een hobby en het heeft daardoor niet de hoogste prioriteit. Als ik daarnaast ook nog een studie volg, aan het werk ga, kan het voorkomen dat de hobby een lager pitje op moet zoeken.